Климчук Олег
Загальновідомо, що реклама є однією з рушійних сил ринкової економіки, і якщо
остання є кораблем, то реклама є вітром, який повинен постійно дути, щоб корабель
плив у відповідному напрямку. Суть реклами полягає в пропонуванні широкому колу
потенційних споживачів певного товару (послуги), який або тільки з’являється
на ринку і намагається «заявити про себе», або ж намагається розширити
коло своїх споживачів шляхом, як сьогодні модно говорити, «просування бренду».
Проте це абсолютно неможливо без використання об’єктів авторського права, адже
разом з торговельною маркою, фірмовим найменуванням чи географічним позначенням
вони своєю оригінальністю, неповторністю та творчим характером опосередковано
формують обличчя товару (послуги), компанії, підвищують лояльність споживача
тощо. Кожен рекламний відео-, аудіоролик так чи інакше стосується об’єктів авторського
права. Якщо враховувати, що факт захисту останніх, в найбільш загальному порядку,
гарантується статтею 54 Конституції України, що є нормою прямої дії, можна стверджувати,
що дане питання набирає ще більшої ваги, адже наряду з загальними вимогами до
реклами (Розділ ІІ Закону України «Про рекламу») постає питання добросовісного
використання та захисту об’єктів авторського права.
Перелік об’єктів авторського права міститься в ст. 433 Цивільного кодексу України
(надалі — ЦК) та ст. 8 Закону про авторство, якими визнаються, зокрема, літературні
та художні твори, музичні твори (з текстом або без тексту), аудіовізуальні твори,
фотографічні твори тощо. Враховуючи положення п. 2 ст. 4 ЦК вважаємо, що перелік,
наведений у ЦК, є основним, а перелік, що міститься в Законі про авторство є
додатковим, який доповнює положення кодексу і діє в частині, що не суперечить
останньому. Враховуючи положення статей 154 та 155 Господарського кодексу України,
авторське право та суміжні права цим кодексом не регулюються.
Виходячи з аналізу співвідношення «об’єкт авторського права — реклама»,
було в...
Повний текст статті на сторінці
сайту
корисний матеріал? Натисніть:
|