На головну | Пишіть нам | Пошук по сайту тел (063) 620-06-88 (інші) Укр | Рус | Eng   
Сила інтелекту не в тому, щоб все знати, а в тому щоб знати, де в даний момент можна знайти необхідну інформацію
  новини  ·  статті  ·  послуги  ·  інформація  ·  питання-відповіді  ·  про Ващука Я.П.  ·  контакти за сайт: 
×
Якщо ви помітили помилку чи похибку, позначте мишкою текст, що включає
помилку (все або частину речення/абзацу), і натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нам.
×

Сміття? Відходи? А, може, ресурси?..

2006-05-14
Олена ЩЕГЕЛЬСЬКА

Городоччанин Костянтин Малецький разом з однодумцями розробив безвідходну технологію переробки відходів полімерного типу (ПЕТ-пляшки, медичні шприци, полімерні обгортки, промислові полімерні відходи тощо) на бензин та дизельне паливо

Як розповідає пан Костянтин, нова технологія при переробці тонни полімерних відходів дозволяє отримати стільки ж пального, скільки дає переробка близько трьох тонн нафти. І найголовніше — таке виробництво екологічно безпечне. Більше того, зі сміття, якого нагромаджуються величезні гори, можна отримувати дефіцитне паливо. При умові, що відходи будуть безкоштовними, як розповідає Костянтин Михайлович, літр дизельного пального коштуватиме близько 80 копійок. Сьогодні нова технологія проходить лабораторно-експериментальні дослідження та знаходиться на патентуванні в «Укрпатенті».

Ну, а винахідники вже рік їздять на «власному бензині»

Взагалі громадська організація «Княгиня Ольга», директором якої є Костянтин Малецький, створювалася як благодійна. Однак молоді люди не хотіли просити у когось гроші. Разом зі своїми російськими друзями із Сахи-Якутії вони створили міні-установки переробки нафти УПТ-10 та УПТ-30, в основі яких лежить індукційна технологія. УПТ-10 потужністю 10 тонн нафти за добу сьогодні працює у російському місті Мирному. В середині 2004 року «Княгиня Ольга» розробила програму та подала бізнес-пропозицію Міністерству транспорту України щодо забезпечення шести українських залізниць установками УПТ-30 (яка здатна за добу переробити 30 тонн нафти та дає можливість отримати 10 відсотків бензину, 20 — дизельного пального, 60 — мазуту, 7 — нафтобітуму). Сьогодні переговори з «Укрзалізницею» тривають, звіряються сертифікати дизельного пального із нормами державних стандартів. Крім того, з тією ж «Укразалізницею» ведуться переговори щодо співпраці у створенні екологічного міні-заводу з виробництва дизельного пального та бензину із полімерних відходів. Як свідчать розрахунки, проведені організацією «Княгиня Ольга», затрати на створення заводу окупляться десь за чотири місяці.

Нові відкриття

Найновіша установка, розроблена в Городку, отримала назву УПТ-10п. Цю технологію члени організації «Княгиня Ольга» розробили у минулому році й побудували першу установку невеликої потужності. Вона переробляє полімерні відходи: електрокабельної продукції, використані медичні шприци, ПЕТ-пляшки, різні відходи поліетилену. Як розповідає пан Костянтин, з тонни відходів полімерів при переробці виходить 40-60 відсотків дизельного пального, 15-20 — бензину, 20-25 — мазуту та близько трьох відсотків газу. Установка універсальна — може працювати на вугіллі, деревині й мазуті, який залишається при переробці. Автоматизована система управління АСУ «Нафта-1» дозволить повністю автоматизувати процес виробництва й довести його до рівня світових стндартів. Практично, за добу установку зможуть обслуговувати двоє працівників.

Вигоди

Розроблену городоччанами установку можна всатновити на території будь-якого підприємства, яке збанкрутіло. Найзручніше — у Городку, бо поряд — залізниця. Керівництво району підтримує у цьому місцевих винахідників. А щодо переробки полімерних відходів уже є пропозиції з Польщі, Португалії, Болгарії, Прибалтики. Для міста ж і району це — очищення від полімерного сміття, власне дизпальне для сільськогосподарських підприємств. «Маючи недороге пальне власного виробництва, ми можемо відродити сільське господарство району, а згодом — й усієї області, — каже Костянтин Малецький. — Є інтерес і у залізничників». Як зазначив начальник місцевої залізничної станції «Вікторія» Віктор Ринда, впровадження та будівництво подібної установки потужністю переробки хоча б п’ять тонн відходів за добу забезпечило б відрізок залізниці від станції «Гусятин» до Хмельницького своїм дизелним пальним. Тоді можна було б знизити ціну транспортних та пасажирських перевезень.

Ну, а у травні громадська оганізація «Княгиня Ольга» буде представляти свою технологію у Києві на першій спеціалізованій виставці «RECYCLING» — з питань утилізації і вторинної переробки.

джерело: Є-Поділля
корисний матеріал? Натисніть:




2020-11-20
Жива вода
інші статті...
© Ярослав Ващук, 2003-2023
при використанні будь-яких матеріалів сайту посилання на джерело обов'язкове
[pageinfo]
сайты Хмельницкого bigmir)net TOP 100