Климчук Олег
Одразу потрібно зазначити, що поняття торговельної марки є сьогодні доволі широким
поняттям, котре важко зосередити безпосередньо в одній лише правовій сфері.
Це економічне за своєю природою поняття лише поступово набуло правового регламентування,
необхідного для захисту товаровиробників та осіб, що надають послуги, від недобросовісного
використання їх товарів, послуг, котрі маркуються відповідним торговим знаком.
Актуальним воно є також і в психології та філософії, як один з елементів постмодернізму.
Таким чином, поняття торгівельної марки можна розглядати як у правовому чи
соціально-економічному, так і психологічно-філософському значенні. Проте у даній
статті поняття буде розглянуто лише у контексті його соціально-економічної та
правової природи із метою дослідження змін, які сталися щодо питання знаків
для товарів і послуг із прийняттям Цивільного та Господарського кодексу України
(надалі — ЦК України, ГК України).
ПРАВОВЕ ЗНАЧЕННЯ ТОРГІВЕЛЬНИХ МАРОК
В Україні наразі існує декілька правових визначень (понять), які є досить схожими
за своїм змістом, проте при більш детальному дослідженні можна виявити, на нашу
думку, ряд неоднозначностей.
Головним проблемним моментом на нашу думку є неоднозначність правового співіснування
двох груп «узаконених» Україною понять, а саме «знак» чи
«марка», «товарний» чи «торгівельний».
«Знак» чи «марка»?
Так, до прийняття нового Цивільного кодексу в Україні існувало єдине збірне
поняття для товарних знаків та знаків обслуговування — знаки для товарів і послуг,
яке повністю відповідало міжнародним нормам і, що є більш важливим, Паризькій
конвенції про охорону промислової власності від 20 березня 1883 р.
Між тим, п. 10 ст. 420 нового ЦК України від 16 січня 2003 р. зазначає, що
до об’єктів інтелектуальної власності, зокрема, належать «торговельні марки
(знаки для товарів та послуг)». Визнач...
Повний текст статті на сторінці
сайту
корисний матеріал? Натисніть:
|