Володимир Жаров
Запитання: Останнім часом в літературі досить часто використовується
поняття «бренд». Чи має якесь відношення це поняття до торгової марки,
торгового знака і, взагалі, чи можливо одержати правову охорону на «бренд»?
Слепян В. Й.
Відповідь:
Перш за все слід сказати, що законодавство України не містить поняття «бренд».
Законодавство України передбачає охорону прав на торговельні марки. Торговельна
марка (знак для товарів і послуг) — це позначення, за яким товари і послуги,
що виробляються або надаються однією особою, відрізняються від товарів і послуг,
що виробляються або надаються іншими особами.
Згідно з Цивільним кодексом України торговельні марки є об’єктами права інтелектуальної
власності. Закон України «Про охорону прав на знаки для товарів і послуг»
більш детально регулює відносини, що виникають у зв’язку з набуттям і здійсненням
права інтелектуальної власності на торговельні марки.
Крім того, законодавство України серед торговельних марок виділяє добре відомі
торговельні марки — марки, які визнані та відомі в певному секторі суспільства,
досить тривалий час широко використовуються, рекламуються, представляються на
виставках товарів, для яких вони застосовуються тощо. Цих визначень достатньо
для набуття та здійснення ефективної правової охорони позначень як торговельних
марок з метою використання їх для маркування товарів, під час надання послуг
тощо.
Для набуття прав на торговельну марку необхідно подати заявку до Державного
департаменту інтелектуальної власності на адресу ДП «Український інститут
інтелектуальної власності». Заявка складається відповідно до Правил складання
та розгляду заявки на видачу свідоцтва України на знак для товарів і послуг,
затверджених наказом Держпатенту України від 28.07.95 з наступними змінами і
зареєстрованих у Міністерстві юстиції 02.08.95 за № 276/812.
Що стосується поняття «бренд», яке дійсно досить часто зустрічається
в літературі, засобах масової інформації, то його іноді використовують замість
поняття «торговельна марка або для того, щоб підкреслити, що торговельна
марка має певний імідж, що включає і авторитет, і ділову репутацію фірми, яка
виготовляє товар, і характеристики самого товару тощо, а дехто просто як данину
моді. Слід зазначити, що слово «бренд» в перекладі з латини означає
клеймо, тавро, яким з древніх часів маркували якісні товари.
корисний матеріал? Натисніть:
|