На головну | Пишіть нам | Пошук по сайту тел (063) 620-06-88 (інші) Укр | Рус | Eng   
У наступних світових війнах буде розвертатися боротьба за інтелектуальну власність, а не за нафту
  новини  ·  статті  ·  послуги  ·  інформація  ·  питання-відповіді  ·  про Ващука Я.П.  ·  контакти за сайт: 
×
Якщо ви помітили помилку чи похибку, позначте мишкою текст, що включає
помилку (все або частину речення/абзацу), і натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нам.
×

Коктейлі по франшизе. «Хеппіленд» почав продавати права на розлив своїх слабоалкогольних коктейлів

2005-09-26
Василь Дмитрієв, Петро Мироненко

Російські виробники слабоалкогольних коктейлів (САК) полюбили франчайзинг. Як стало відомо «Бізнесу», слідом за «Браво Преміум» лідер ринку « Хеппіленд » почав продавати права на розлив своїх брендів. Учасники ринку впевнені, що із запуском проекту « Хеппіленд » розраховує розширити дистрибуторську мережу.

Про те, що « Хеппіленд » приступає до реалізації програми франчайзингу, «Бізнесу» розповів гендиректор компанії Ігор Барбашов. За його словами, ідея запустити франчайзинговую програму виникла після кількаразових обігів дистрибуторів із проханням розмістити на потужностях « Хеппіленда» виробництво їх власних брендів.

Однак в « Хеппіленді » вирішили піти другим шляхом. «Багато хто вважають, що для успішного запуску коктейлів досить налагодженої системи дистрибуції, хоча насправді це тільки один з елементів»,- розповідає Барбашов. Він приводить у приклад невдалий запуск коктейлів Trax від лідера сокового ринку ВАТ «Лебедянский»: «Дистрибуцію їм удалося побудувати, а далі бренд не пішов: ринок САК досить специфічний з погляду просування».

По оцінці Барбашова, середня вартість запуску нового бренду становить мінімум $400 тис., а дистрибутори, не готові до довгострокових інвестицій, готові вкладати не більше $100 тис. «Однак зараз дуже багато хто з дистрибуторів диверсифіцирують бізнес і запускають власні марки»,- говорить Барбашов. Система продажу франшизи «Хеппіленда» складається із двох етапів. На першому партнер стає ексклюзивним дистрибутором «Хеппіленда » у регіоні й зобов’язується розділити з виробником витрати на маркетинг — за це виробник знижує закупівельні ціни на 5%. На другому етапі франчайзи починає платити «Хеппіленду» паушальний внесок (його розмір не розголошується) і роялті в 2-4% обороту. Крім цього, дистрибутор бере на себе всі витрати на просування. За словами Барбашова, у такому випадку вартість продукції для партнерів «значно знижується». «Франчайзи можуть розливати свої коктейлі як на власних потужностях, так і на наших»,- додає Барбашов. Назва брендів, запропонованих дистрибуторам, в «Хеппіленді» не розкривають.

Експерти думають, що за допомогою франшизи « Хеппіленд » хоче «прив’язати до себе» дистрибуторів. «Хеппіленд» сполучає дві франчайзингові моделі: виробничий, коли франчайзи одержує право на виробництво продукції під певним брендом на своїх потужностях, і торговельний — франчайзи дістає ексклюзивні права на збут певної продукції у своєму регіоні,- констатує керівник напрямку «Франчайзинговий консалтинг» ИК «Финам» Ігор Веретенників.- У підсумку «Хеппіленд» збільшує збут і завантажує виробничі потужності, а партнери за рахунок розливу на своїх потужностях скорочують витрати». «Така схема приводить до більше щільного співробітництва з дистрибутором, тому що франчайзи стає фактично співвласником марки й бере на себе частина витрат на просування марки»,- говорить директор по маркетингу «Мегапак» Дмитро Ченцов.

«Хеппіленд» — уже другий виробник САК, що почав працювати по франчайзинговій схемі. Раніше «Браво Премиум» продала права на всі свої бренди краснодарському виробникові САК «Артисан». «Ми не стали вводити двоступінчасту систему введення франшизи, а відразу розмістили всю свою лінійку на потужностях партнера»,- розповідає директор по маркетингу «Браво Премиум» Олена Шевченко. «У них гарна дистрибуція в регіоні, тому просувати наші бренди їм простіше»,- пояснює Шевченко.

джерело: Деловая газета «Бизнес»
корисний матеріал? Натисніть:




2020-11-20
Жива вода
інші статті...
© Ярослав Ващук, 2003-2023
при використанні будь-яких матеріалів сайту посилання на джерело обов'язкове
[pageinfo]
сайты Хмельницкого bigmir)net TOP 100