Олена ДЕВІНА
Ще навесні 2004 року були внесені зміни в Порядок виробництва, збереження,
видачі контрольних марок і маркірування екземплярів аудіовізуальних добутків,
фонограм, відеограм, комп’ютерних програм, баз даних, затверджений постановою
Кабінету Міністрів України (КМУ) від 13 жовтня 2000 року (Порядок). Відповідно
до даного Порядку, маркіруванню контрольними марками підлягають всі екземпляри
аудіовізуальних творів, фонограм, відеограм, комп’ютерних програм, баз даних
перед їх поширенням, прокатом, крім випадків, передбачених Законом України «Про
поширення екземплярів аудіовізуальних творів, фонограм, відеограм, комп’ютерних
програм, баз даних» (Закон). До них відносяться екземпляри демо-версий,
розповсюджувані безкоштовно, твори зі звуко- або відеозаписом подій, що мають
особистий характер, екземпляри, що провозяться транзитом, та інше. Попередня
редакція Порядку не передбачала обов’язковість маркірування екземплярів аудіовізуальних
творів, виготовлених на 35 мм кіноплівці, призначених для прокату на території
України. Взагалі обов’язковому маркіруванню підлягали екземпляри аудіовізуальних
творів, що випускаються для обороту або експорту...
…Положення зазначених нормативних актів ніяким чином не захищають український
ринок кіновідеопрокату від контрафактної продукції, а лише ускладнюють діяльність
у сфері кінотеатрального прокату, негативні наслідки чого відчують споживачі,
оскільки будуть дивитися такі твори із запізненням у порівнянні зі світовими
показами. Представники Департаменту по захисту інтелектуальної власності під
час «круглого столу», проведеного державними органами разом з дистриб’юторами,
прямо сказали, що розуміють недоречність такої норми, але dura lex sed lex,
тому вони будуть перевіряти як дистриб’юторів, так і прокатників, і залучати
їх до передбаченого законодавством України відповідальності. Порадили лише звертатися
у відповідні органи з пропозиціями про внесення змін у відповідні нормативно-правові
акти.
Повний текст статті на сторінці
сайту
корисний матеріал? Натисніть:
|