Євгеній Комчук
Оперуповноважений УБЕП Оболонского району Києва Олексій Вознюк:
«Гроші на цьому ринку «крутяться» дійсно чималі. По наших підрахунках,
тільки одна «точка» із продажу піратських дисків приносить власникові
до 300 доларів у день. А таких точок у нього може бути до 30. Виходить, що навіть
якщо нам і удається вилучити продукції приблизно на 3000 доларів в одному місці,
особливого збитку власникові це не принесе — усі покриє прибуток з інших місць».
Перевірити за раз більше, ніж одну «точку», не вдається — інформація
про рейд на базарі передається миттєво. Через пару хвилин половина «Петровки»
вже не працює.
Утім, усі ці перевірки носять винятково символічний характер — так вважає Сергій,
що довгий час працював продавцем неліцензійних дисків. За його словами, система
відносин «продавець — міліціонер» за ці роки створила своєрідний симбіоз,
у якому завжди найдеться місце компромісам:
«Перевірки на «Петровці» трапляються частенько, але вони проста
формальність. Оскільки в «хазяїна» завжди є якась «дах»,
і він у будь-який момент може домовитися з потрібними людьми. І навіть якщо
диски конфіскують, те через якийсь час вони знову потраплять на прилавок, найчастіше
до того ж продавця».
Головна перешкода в боротьбі з «піратством» — дірки у вітчизняному
законодавстві. Фактично, міліція може тільки вилучити неліцензійну продукцію
і накласти відповідно до Адміністративного кодексу штраф. Та й то тільки після
тривалого аналізу контрафактної продукції (якому саме власникові авторського
права й у якому обсязі нанесений збиток). Зафіксовано чимало випадків, коли
подібне слідство тривало до трьох років, а винуватці в цей же час займалися
звичною справою — продажем неліцензійних дисків, відеокасет і DVD.
Утім, у Кримінальному кодексі також є відповідна стаття (ст.176 «Порушення
авторського права і суміжних прав»). Але відповідно до неї, якщо сума збитків
від піратської діяльності перевищує 26 тисяч гривень, тільки тоді можна використовувати
більш жорстоке покарання — висновок терміном до 2 років. Але цю статтю «пірати»
з легкістю обходять. Вони просто не тримають усю продукцію в одному місці, а
розосереджують її по всьому ринку.”
корисний матеріал? Натисніть:
|