Ярослав Ващук
Законом України «Про охорону прав на знаки для товарів і послуг»,
саме статтею 25 «Охорона прав на добре відомий знак», визначено, що
охорона прав на добре відомий знак здійснюється на підставі визнання знака добре
відомим Апеляційною палатою або судом.
При визначенні того, чи є знак добре відомим в Україні, можуть розглядатися,
зокрема, такі фактори, якщо вони є доречними:
ступінь відомості чи визнання знака у відповідному секторі суспільства;
тривалість, обсяг та географічний район будь-якого використання знака;
тривалість, обсяг та географічний район будь-якого просування знака, включаючи
рекламування чи оприлюднення та представлення на ярмарках чи виставках товарів
та/або послуг, щодо яких знак застосовується;
тривалість та географічний район будь-яких реєстрацій та/або заявок на реєстрацію
знака за умови, що знак використовується чи є визнаним;
свідчення успішного відстоювання прав на знак, зокрема територія, на якій знак
визнано добре відомим компетентними органами;
цінність, що асоціюється зі знаком.
Порядок визнання Апеляційною палатою знака добре відомим в Україні встановлюється
Державним департаментом інтелектуальної власності відповідно до нормативного
документу «Порядку визнання знака добре відомим Апеляційною палатою».
«Порядок...» детально визначає, якими відомостями можуть підтверджуватися
інтенсивність використання знака, його рекламування та відомість у доречному
колі споживачів. Зокрема, передбачається, що відомість знака у доречному колі
споживачів «може підтверджуватися» результатами опитування, до якого
встановлюється низка вимог: щодо проведення опитування соціологічною організацією,
кола опитаних, характеру запитань тощо.
За даними Держдепартаменту, з березня 2004 року Апеляційною палатою було визнано
добре відомими п’ять торговельних марок: «Миргородська», «Корвалол»,
«Гетьман», «Yahoо», «5 капель». Знак «Макдональдс»
було визнано добре відомим у судовому порядку.
Визнання знака добре відомим дає значні переваги його власнику. Правова охорона
знака надається з дати, на яку за визначенням Апеляційної палати чи суду знак
став добре відомим в Україні. При цьому охорона поширюється на товари і послуги,
що не споріднені з тими, на які видано знак, якщо існує бодай «ймовірність»
завдання їх використанням шкоди власнику добре відомого знака.
джерело:
Інтернет-сайт «ВЯПат»
корисний матеріал? Натисніть:
|