Ярослав Ващук
Щоб уникнути конфліктних ситуацій, необхідно знати основні їхні типи. Крім
того, аналіз практики вирішення суперечок дозволяє одержати більш чітке представлення
про те, які права гарантуються і захищаються. Найбільше занепокоєння в підприємств
викликає питання, чи дійсно державні органи зможуть забезпечити права власника
товарного знаку.
Напевно, немає жодного гарантованого державою права, що жодного разу не порушувалося
або порушувалося дуже рідко. На жаль, суспільству властиво порушувати законодавчі
норми, що надають визначеним особам конкретні правомочності. Адже саме в результаті
невідповідності якої-небудь дії суспільним інтересам воно рано або пізно визнається
правопорушенням, зокрема, порушенням чиїхось прав.
Права на товарний знак мають особливе значення в підприємницькій діяльності.
Кожен виробник в умовах конкуренції прагне зайняти визначену нішу на ринку і
залучити до себе увага споживачів. Багато в чому це досягається за допомогою
товарного знаку. Збільшення конкуренції створює конфліктну ситуацію: зростає
число порушень виключних прав, у тому числі, зроблених з метою скористатися
репутацією іншої компанії для просування своєї продукції. Крім того, гра на
прорахунках конкурентів по захисту товарних знаків у таких умовах стає могутньою
зброєю. Тому справи про порушення виключних прав займають значну частину серед
усіх правових конфліктів, особливо серед конфліктів у сфері підприємницької
діяльності.
Причини конфліктів, пов’язаних з порушенням прав на товарний знак.
Загальне збільшення числа конфліктів у даній області пов’язано не тільки зі
збільшенням конкуренції, але і загальним погіршенням в останні роки стану правопорядку,
а також з відсутністю правової культури і практики захисту прав. В основі кожного
конфлікту лежать свої конкретні причини. Серед них можна відзначити наступні.
1. Неправомірні або спірні дії Патентного відомства по наданню виключних
прав.
У результаті неправильних рішень Патентного відомства власник товарного знаку
в наступному не може захистити свої права, оскільки передбачуваний порушник
заперечує сам факт реєстрації. Така ситуація характеризується тим, що в кінцевому
рахунку збитки несе сам правовласник. Тому надзвичайно важливо правильно провести
реєстрацію й одержати дійсно охоронний документ.
2. Незнання законодавства про товарні знаки і нерозуміння того, що конкретні
дії є правопорушенням.
Так, годинниковий завод звернувся з претензією до магазину, що торгує годинниками,
на яких був незаконно використаний товарний знак цього заводу. Магазин претензію
і позов не визнав, пославшись на те, що він не робить годинник, а одержує їх
від дилера і просто продає. Магазин не врахував, що відповідно до Закону України
«Про захист прав на знаки для товарів і послуг» продаж контрафактного
товару є порушенням прав власника товарного знаку. Суд задовольнив обґрунтовані
вимоги заводу.
3. Бажання отримати додатковий прибуток за рахунок іміджу іншої особи.
Коли в основі порушення виключних прав на товарний знак лежить саме ця причина,
то порушник, як правило, намагається уникнути відповідальності. Правовикористовувана
практика показує, що якщо в цьому випадку конфлікт доходить до суду, то до порушника
застосовуються досить серйозні міри відповідальності. Існує надія, що поступово
дана причина конфліктів буде мати місце усе рідше і рідше.
джерело:
Інтернет-сайт «ВЯПат»
корисний матеріал? Натисніть:
|