На головну | Пишіть нам | Пошук по сайту тел (063) 620-06-88 (інші) Укр | Рус | Eng   
На земній кулі зареєстровано більше 30 млн. торговельних марок (в Україні – понад 100 тис.) і це число зростає щороку майже на мільйон
  новини  ·  статті  ·  послуги  ·  інформація  ·  питання-відповіді  ·  про Ващука Я.П.  ·  контакти за сайт: 
×
Якщо ви помітили помилку чи похибку, позначте мишкою текст, що включає
помилку (все або частину речення/абзацу), і натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нам.
×

19. Практичні питання ІВ при розробці бізнес-плану

2004-08-03
Всесвітня організація інтелектуальної власності

( (див. початок)

 

...

Чим вам може бути корисний бізнес-план?

Бізнес-план — це механізм, що забезпечує рентабельне використання ділових ресурсів або активів протягом усього періоду діяльності по розробці і збереженню конкурентноздатності на ринку. Для нового підприємства — це схема для досягнення успіху, а для діючого підприємства — огляд стану справ на дійсний момент, яким образом підприємство оцінює себе і яких шляхів воно досягає свої мети, щоб стати і залишатися успішним.

Складання гарного бізнес-плану вимагає значної роботи. Тоді виникає питання, що виправдує час і енергію, що ви затрачаєте на створення такого плану? Бізнес-план може бути використаний у різноманітних цілях:

  • для вивчення доцільності вашої ділової ідеї: Викладений на папері бізнес-план змушує компанію продумати всі ключові питання, зокрема потенційну потребу в її продуктах або послугах, характер конкуренції, бар’єри на шляху до проникнення на ринок, єдину пропозицію про продаж нових або поліпшених продуктів або послуг, необхідні ресурси, критичне число робочої сили, що відповідають технології і стратегічні партнери, одержання фондів, прогнозовані початкові витрати, стратегія маркетингу й ін.
  • для доступу до початкових послуг і фінансування: Ділові інкубатори і потенційні інвестори і кредитори вимагають наявності добре сформульованого і реалістичного бізнес-плану. Як правило це не так, тому не дивно, що близько 80% бізнес-планів, отриманих інвесторами і бізнес інкубаторами, відкидаються.
  • для забезпечення стратегічного керівництва: Бізнес-план є відправною крапкою, що надає вам і вашій керівній команді об’єктивну основу для визначення здатності підприємства реалізувати свої мети протягом наміченого часу і при використанні наявних у наявності ресурсів.
  • для встановлення стандарту/статистичної бази, на які повинні орієнтуватися подальші ділові рішення і результати. у процесі розвитку підприємства цей стандарт/статистична база можуть змінюватися й у якості такого, бізнес-план є динамічним документом, що повинний переглядатися на основі нових і обставин, що розвиваються.


Чому необхідно інтегрувати у ваш бізнес-план інтелектуальну власність?

Нові або оригінальні знання і творче вираження ідей є рушійною силою успішного підприємства в 21-м столітті. Тому гарантія таких знань і творчого вираження від небажаного розкриття або неправомірного використання конкурентами стає усе більш важливої для розвитку і збереження переваг конкуренції. Створення підприємства також вимагає різних видів інших ресурсів, включаючи цілі мережі взаємозв’язків і джерел фінансування. Система охорони інтелектуальної власності (ІВ) надає ключовий інструмент для (1) стримування несумлінних конкурентів, (2) розвитку взаємозв’язку зі співробітниками, консультантами, постачальниками, субпідрядниками, діловими партнерами і покупцями і (3) одержання фондів.

З метою прийняття діловим інкубатором або залучення інвестицій необхідно підготувати якісний бізнес-план, що об’єктивно розглядає перспективи пропонованого підприємства. Для того, щоб переконати інвесторів вам буде необхідно показати, що (1) ваш продукт користується попитом на ринку, (2) ваш продукт по своїх якостях перевершує конкуруючі продукти, при наявності таких, і (3) ви почали достатні кроки з метою запобігання «безквиткового» використання вашого успіху несумлінними конкурентами.

Більшість підприємців висуває аргумент, що їхня продукція є новаторською, унікальною або перевершує по своїх якостях продукцію конкурентів. Але чи не так це в дійсності? Якщо ви думаєте, що це так, ви повинні будете довести це і найкращим доказом новизни продукції може бути патент (або результати проведеного надійного патентного пошуку).

Фірмові найменування, товарні знаки і назви доменів можуть бути першорядними елементами, що відрізняють вашу продукцію від продукції конкурентів. Тому пропоновані вами фірмове найменування, товарний знак (знаки) і пропонована назва (назви) доменів повинні ретельно відбиратися й у вашому бізнес-плані повинні бути відбиті кроки, початі в напрямку реєстрації таких об’єктів.

Крім того, на початковому етапі провайдери послуг і інвестори захочуть переконатися, що пропонований вами до продажу продукт не використовує без дозволу комерційну таємницю інших компаній, матеріали, охоронювані авторським правом, патентами або іншими правами ІВ, оскільки це може привести до краху вашого підприємства в ході дорогого судового розгляду. У деяких секторах високих технологій ризик порушення прав ІВ, що належать третім сторонам, дуже високий і на початковому етапі провайдери послуг і інвестори з небажанням беруть на себе такий ризик, якщо ви не доведете (шляхом проведення пошуку в області патентів або товарних знаків), що такого ризику не існує.

Для багатьох галузей ділової практики конфіденційність ділової інформації (такої, як подробиці процесу виробництва, секретні винаходи, а також технічним, фінансовим і зв’язане з маркетингом «ноу-хау») сама по собі може бути джерелом конкурентних переваг. У таких обставинах важливо повідомити на початковому етапі провайдерів послуг і інвесторів, що ваше підприємство має права власності і важливою діловою інформацією, відомої за назвою «комерційна таємниця», і що ви почали необхідні кроки для її охорони від своїх працівників і конкурентів. Фактично, навіть ваш бізнес-план власне кажучи є секретним документом, що не повинний розкриватися, за винятком випадків необхідності і навіть тут, як правило, після того, як співробітник, інвестор або інша зацікавлена особа спочатку підпише угоду про нерозкриття або конфіденційність інформації.
Коротше кажучи, якщо ІВ є важливим активом вашого підприємства (тобто якщо вам належать патенти або патентуємі технології, промислові зразки, комерційні секрети, що зарекомендували себе товарні знаки або економічні права на твори, охоронювані авторським правом), то це повинно стати ключовою частиною вашого бізнес-плану. Адекватне посилання на активи компанії і її ринковий потенціал повинно бути зроблено не тільки шляхом перерахування матеріальних активів (тобто фабрик, устаткування, капіталів і ін.), але також і нематеріальних активів, оскільки вони здобувають усе більш важливе значення для успіху компанії у винятково конкурентному середовищі. Як така будь-яка вказівка, що підтверджує факт належного керування активами ІВ, швидше за все буде відігравати важливу роль на початковому етапі в успішному переконанні провайдерів послуг і інвесторів у потенційних можливостях вашої компанії...

(продовження)

джерело: Интеллектуальная собственность для бизнеса. Малые и средние предприятия (МСП)
корисний матеріал? Натисніть:




2020-11-20
Жива вода
інші статті...
© Ярослав Ващук, 2003-2023
при використанні будь-яких матеріалів сайту посилання на джерело обов'язкове
[pageinfo]
сайты Хмельницкого bigmir)net TOP 100