У четвер відбулася презентація нової книги співдружності «РусБрэнд». Співдружність виступає єдиним фронтом з Минекономрозвитку і митниками проти піратів. Торговці легальною продукцією вважають, що їхні зусилля даремні.
На, що відбулася в четвер презентації некомерційним партнерством «Співдружність виробників фірмових торговельних марок «РусБрэнд» нової книги – методичної допомоги «Захист прав на засоби індивідуалізації (товарні знаки)» – представники правоохоронних і законодавчих органів влади підтвердили, що Росія вступила на шлях офіційної війни з виробниками контрафактної продукції.
Керівник інформаційної служби Лабораторії Касперського Денис Зенкін висловив сумнів у тім, наскільки довго протримається ця війна. «Такого роду жорсткості вже бували і раніш, але трималися вони звичайно не більш двох місяців, а потім гайки чомусь самі якимсь дивним образом розкручувалися», – заявив він.
Такий же сумнів висловив і генеральний директор компанії «Вікінг Відео» Віктор Белан. Він сказав, що якогось роду жорсткості підписував рік назад і Михайло Касьянов, «однак віз і нині там».
Але голова ради директорів співдружності «РусБрэнд» і голова ради директорів компанії «Вімм-Білль-Данн. Продукти харчування» Давид Якобашвілі заявив, що, за даними останнього дослідження співдружності «РусБрэнд», у ряді секторів економіки частка контрафактної продукції скоротилося за 2003 рік з 60% до 12% і нова книга повинна допомогти правоохоронним органам у подальшій боротьбі.
Заступник голови думського комітету з цивільного, карного, арбітражного і процесуального законодавства, голова Союзу споживачів Петро Шелищ повідомив, що вперше у виправленнях до закону про контрафактну продукцію чітко прописане визначення котрафакту, у нього тепер включене: етикетка, упакування, документація, що супроводжує, і реклама. А саме завдяки відповідному упакуванню есенція з спиртом може продаватися як горілка або парфуми.
Пан Шелищ додав, що існує законопроект про зміни кваліфікаційних ознак у статті 180 Кримінального кодексу (КК) і він уже внесений у нижню палату урядом.
Зараз для застосування Кримінального кодексу в зв’язку з обвинуваченням у введенні в торговельний оборот контрафактної продукції необхідне обвинувачення в неодноразовості здійснення подібних угод і нанесенні великого матеріального збитку справжньому виробникові. Для визначення суми матеріального збитку потрібно багато часу і фахова освіта, якою звичайно працівники правоохоронних органів не володіють, а взаємодія зі справжнім виробником часом утруднена, тому що не кожен виробник має свої представництва у всіх регіонах країни.
У поданому ж проекті кваліфікаційною ознакою стає вартість партії контрафактної продукції – якщо вона перевищує 200 мінімальних розмірів оплати праці (МРОП зараз – 100 рублів), те можна порушувати кримінальну справу.
Дотепер по 180-й статті не було посаджено жодної людини, хоча розміри матеріального збитку в цілому по країні складають від $600 млн до $1млрд.
Причому левину частку в цій сумі складають утрати саме держави: нелегали податків не платять, відзначив експерт співдружності «РусБрэнд» Олексій Кислицин. Віктор Белан засумнівався в тім, наскільки реальним буде ефект даної міри: поки не встановлена кримінальна відповідальність за продаж «піратської» продукції особисто продавців, що економічно від вилучень ніяк не страждають, «піратство» буде існувати.
Начальник відділу контролю за переміщенням товарів, що містять об’єкти інтелектуальної власності, Головного управління тарифного і нетарифного регулювання Державного митного комітету (ГТК) Росії Сергій Шуригін оголосив, що спільне засідання Міністерства по економічному розвитку і торгівлі і ГТК РФ розширило повноваження митного комітету і поставило йому в обов’язок починати слідчі операції й арешт продукції без заяви справжнього виробника, у відмінність від нинішнього положення справ, коли без такої заяви навіть арешт контрафактної продукції неможливий.
На що Денис Зенкін висловив побоювання, що за такого роду мірами може ховатися зловживання, коли митниця заарештує партію товару цілком законослухняних виробників тільки тому, що їй показалося, що вона контрафактна. А потім затримають цю продукцію на складі «з цілком визначеними цілями».
Експерт «РусБрэнда» Кислицин відзначив, що війна, оголошена державою комерсантам-нелегалам, буде програна: необхідно, щоб у захисті свого життя і здоров’я були зацікавлені і споживачі, а не тільки держава і виробники. В остаточному підсумку, купуючи контрафактну продукцію, споживач віднімає гроші в самого себе у виді пенсій і страховок.
У співдружність «РусБрэнд», на жаль, не входить ні єдиної аудіо- або відеокомпанії або компанії, що робить програмне забезпечення, – тобто з найбільш засміченими піратами галузей ринку.
джерело:
Газета.Ру 04.03.2004
корисний матеріал? Натисніть:
|