Ярослав Ващук
1. ОБ’ЄКТИ авторського права:
- твори науки: письмові твори наукового, технiчного або практичного характеру (книги, брошури, статті); уснi твори (виступи, лекцiї та промови); iлюстрацiї, карти, плани, ескiзи, пластичнi твори, що стусуються географiї, геологiї, топографiї, архітектури;
- твори лiтератури: письмовi твори белетристичного характеру, збiрники творiв;
- твори мистецтва: музичнi, драматичнi, хореографiчнi, аудiовiзуальнi твори; твори образотворчого та прикладного мистецтва, архiтектури, фотографiї; сценiчнi обробки, аранжування, переробки та переклади творiв;
- комп’ютерні програми: набір інструкцій, виражених у формі, придатній для зчитування комп’ютером, які приводять його у дію для досягнення певної мети;
- бази даних: сукупність творів, даних або будь-якої іншої незалежної інформації у довільній формі, підбір і розташування складових частин якої та її упорядкування є результатом творчої праці.
2. ОБ’ЄКТИ сумiжних прав:
- виконання творів: виконання вперше на територiї України, зафiксовано на фонограмi чи включено в передачу органiзацiї мовлення;
- фонограми і відеограми: мiсце знаходження виробника i перша публiкацiя фонограми — на територiї України, чи протягом 30 днiв вiд дня першої публiкацiї в iншiй державi;
- програми телерадіоорганізацій: мiсце знаходження i здiйснення передач з передавача розташованого на території України.
3. ОБ’ЄКТИ науково-технiчної iнформацiї:
- науково-технiчна документація: результати науково-дослiдної, дослiдно-конструк-торської, пректно-технологiчної, виробничої та громадської дiяльностi, зафiксованi у формi, яка забезпечує їх вiдтворення, використання та поширення;
- науковi вiдкриття: встановлення ранiше невiдомих, об’єктивно iснуючих закономiрностей, властивостей i явищ матерiального свiту;
- рацiоналiзаторськi пропозицiї: пропозицiя нова i корисна для пiдприємства, якому вона подана i передбачає створення або замiну конструкцiї виробiв, технологiї виробництва i застосовуваної технiки або складу матерiалу;
- сорти росли (селекцiйнi досягнення): сорт є новим та вiдповiдає умовам вiдмiностi, однорiдностi i стабiльностi;
- породи тварин (селекцiйнi досягнення): порода є новою та вiдповiдає умовам вiдмiностi, однорiдностi i стабільності.
4. ОБ’ЄКТИ промислової власностi:
- винаходи: продукт (пристрiй, речовина, штам мiкроорганiзму, культура клiтин рослин i тварин), спосіб, застосування раніше відомого продукту чи способу за новим призначенням якщо вiн новий, має винахiдницький рiвень i є промислово придатним;
- кориснi моделi: конструктивне виконання пристрою, що є новим i промислово придатним;
- промисловi зразки: форма, малюнок чи розфарбування або їх поєднання, що визначають зовнішній вигляд промислового виробу i призначені для задоволення естетичних та ергономiчних потреб, якщо вiн новий i промислово придатний;
- топографії інтегральних мікросхем: зафіксоване на матеріальному носії просторово-геометричне розміщення сукупності елементів інтегральної мікросхеми та з’єднань між ними;
- секретнi об’єкти: об’єкти промислової власностi (винаходи, кориснi моделi i промисловi зразки), що становлять державну таємницю;
- захист від недобросовiсної конкуренцiї: захист через адміністративні чи судовi органи вiд недобросовiсних конкурентних дiй — неправомірне використання ділової репутації підприємця, створення перешкод у процесі конкуренції, неправомірне використання комерційної таємниці.
5. ЗАСОБИ індивідуалізації (суб’єктів, товарів і послуг):
- знаки для товарiв і послуг: словеснi, зображувальнi, об’ємнi та iншi позначення або їх комбiнацiї, виконанi у будь-якому кольорi чи поєднаннi кольорiв, що вiдповiдають умовам правової охорони;
- зазначення походження товарів (назва мiсця чи географічне зазначення походження товару): визначення, що iдентифiкують певний товар, який походить з певного району чи мiсцевостi країни, коли якiсть або iншi характеристики товару, на яких базується його репутацiя, обумовленi географiчним мiсцем походження товару;
- фiрмовi назви: назва пiдприємства зареєстрованого на мiсцевому (регiональному) рiвнi, що є його вiзитною карточкою i частиною його iмiджу.
-доменні імена: це імена, що використовуються для адресації комп’ютерів і ресурсів в Інтернеті.
6. НОУ-ХАУ – комерційні секрети (відомості виробничого, організаційного, фінансового та ін. характеру, що складають комерційну цінність, не відомі третім особам і недоступні необмеженому кругу осіб):
-технічна документація: конструкторська, технологічна, проектна, економічна, юридична, призначена для використання у виробництві і реалізації товарів і послуг;
-творчі розробки: незапатентовані винаходи, формули, рецепти, склади, розрахунки, дослідні зразки, результати випробовувань і дослідів;
-системи організації виробництва, маркетингу, управління якістю продукції, кадрами, фінансами, політикою капіталовкладень;
-виробничо-комерційний досвід організації виробництва, маркетингу і навчання персоналу.
Класифікатор представлений на сайті ВЯПат у вигляді схеми:
джерело:
Сайт «ВЯПат» http://patent.km.ua
корисний матеріал? Натисніть:
|