| 
                                                                
                                                                	 Михайло Оверченко 
                                                                
                                                                  
Антиамериканські настрої у світі ростуть, але це ніяк не відображається на 
  популярності американських брендів. За даними щорічного дослідження журналу 
  BusinessWeek і консалтингової компанії Interbrand, 62 з 100 найдорожчих світових 
  брендів належать американським компаніям.  
Щоб потрапити в рейтинг BusinessWeek / Interbrand, брендів повинний коштувати 
  не менш $1 млрд, не менш третини продажів повинно приходитися на закордонні 
  країни, компанія повинна надавати громадськості фінансову і маркетингову інформацію 
  про себе і свої продукти (через невідповідність останньому критерію в рейтинг 
  не попадають Visa International, BBC, Mars). Рейтинг складається на основі аналізу 
  того, яка частина продажів (як нинішніх, так і майбутніх) робиться тільки за 
  рахунок бренду. У розрахунок приймаються також положення бренду на ринку, його 
  стабільність, здатність перетинати географічні і культурні границі.  
Самі популярні бренди у світі як і раніше американські. «На початку березня 
  єменські студенти спалювали на вулицях американські прапори, кричачи «Убий 
  американців! «, — розповідає Джек Вейленті, гендиректор Американської асоціації 
  кіно. — Але в 19.00 починається сеанс — і, будь ласка, вони усі в кінотеатрах». 
  Ця звичка — запорука успіху, наприклад, таких компаній, як Walt Disney (7-і 
  місце, оцінка бренд — $28,04 млрд). А самий дорогий у світі брендів — Coca-Cola 
  коштує $70,45 млрд. Запропонувавши ринку нові продукти, зокрема ванільну кока-колу, 
  найбільший у світі виробник прохолодних напоїв збільшив цінність бренд на 1%. 
 
Хоча американські бренди домінують у рейтингу, у ряді секторів, насамперед 
  у технологічному й автомобільному, позиції в них стрімко відвойовують європейські 
  й азіатські компанії. Серед здійснивших самий значний стрибок — корейська Samsung 
  Electronics (+31% , $10,85 млрд) , німецька SAP (+14% , $7,71 млрд) , французька 
  L’Oreal (+10% , $5,6 млрд) і японська Toyota (+7% , $20,78 млрд) , що тіснить 
  американців насамперед на їхньому власному ринку (вартість бренд Ford упала 
  на 16% до $17,07 млрд). Торішні корпоративні скандали не могли не заплямувати 
  репутацію ведучих американських інвестбанків, що відбилося в падінні вартості 
  таких брендів, як J.P. Morgan, Merrill Lynch, Morgan Stanley.  
Але російським компаніям ще дуже далеко навіть до аутсайдерів рейтингу. Наша 
  країна згадується в дослідженні лише в зв’язку з угодою ТНК: вона допомогла 
  британській ВР (69-і місце) збільшити вартість свого бренд на 6% до $3,58 млрд. 
 
Усе, що стосується брендів, сприймається нашими бізнесменами як стаття витрат, 
  пояснює експерт BKG Римма Чайникова, а не як додатковий нематеріальний актив. 
  Інвестиції в нього треба розглядати як інвестиції в будь-які інші активи, коли 
  оцінюються майбутні доходи і строк окупності. «У сучасній інформаційній 
  економіці нематеріальні активи виходять на перший план, стаючи конкурентною 
  перевагою. Коли вирівнюється якість товарів, вирівнюються ціни, конкурувати 
  компанії можуть тільки по бренду, сервісу і лояльності покупців», — говорить 
  Чайникова.  
Прикладом активної брендової політики може служити Samsung Electronics (25-і 
  місце). Компанія на всіх ринках, включаючи російський, активно позиціонується 
  як виробник товарів класу преміум (хоча і про масову продукцію не забуває). 
  Як приклад прес-аташе московського представництва Samsung Людмила Демиденко 
  приводить акцію «Матриця», коли продукція різних категорій — відео, 
  мобільний зв’язок, інформаційні системи — була прив’язана до популярного фільму 
  «Матриця: перезавантаження». «Велике значення в політику підвищення 
  ролі і вартості нашого бренду придається демонстрації самої нової, самої високотехнологічної 
  продукції в місцях масового відвідування», — говорить Демиденко. Результати 
  в наявності: у II кварталі Samsung вийшла на 2-і місце у світі по обсязі продажів 
  мобільних телефонів.  
                                                                        
                                                                        джерело:
                                                                        
                                                                                Ведомости, 2003
                                                                        
                                                                         
                                                                
                                                                
корисний матеріал? Натисніть: 
 
 
                                                                 |