Ярослав Ващук
Питання:
Наша компанія є правовласником товарного знака, що включає графічне зображення
й буквосполучення, що є неохоронюваним елементом. Це буквосполучення — назва
програми для ЕОМ, розробленою нашою компанією. Чи може інша організація розробити
подібну програму й дати їй таку ж назву, виконану трошки по-іншому (наприклад,
у нас це два слова через дефіс, у неї — ті ж два слова, написані разом)? Ми
ж не можемо посилатися на те, що подібний ТЗ зареєстровано, тому що використовується
неохоронювана частина ТЗ. Як нам зареєструвати це буквосполучення, щоб забороняти
використовувати його іншим особам?
Відповідь:
1. Якщо словесний елемент у знаку Вашої фірми складається із двох слів, написаних
через дефіс (наприклад, " soft-line", а інша фірма почне використовувати
його у вигляді "softline"), то при неохоронюваності цього словесного
елемента висунути претензії до використання самого словесного елемента не можна.
У той же час, це залежить від ступеня запозичення графічного виконання словесного
елемента, тому що у Вашім знаку захищена саме графіка цього елемента. Якщо інша
фірма буде використовувати цей словесний елемент навіть у злитому виді, але
в тотожному або схожому до ступеня змішання виконанні, Ваша фірма вправі висунути
претензії. Це обумовлено тим, що споживач буде вводитися в оману відносно власника
знака, тому що при співпадаючій графіці наявність дефіса не має істотного значення.
Інше ж графічне виконання цього словосполучення третьою особою не дасть Вам
можливості висунути претензії. Те ж стосується випадку виконання цього словосполучення
у Вашім знаку стандартним шрифтом, що також не перешкодить використовувати його
іншими особами стандартним шрифтом або в будь-якому іншому виконанні.
2. Думаю, що саме захист і використання в характерному графічному виконанні
навіть неохоронюваного словесного елемента дозволить захистити його від незаконного
використання. Ваша фірма буде виводити програмний продукт на ринок саме в такому
виконанні позначення, вказуючи його на продукції, рекламі, упакуванні й т.д.
При цьому в споживача буде формуватися стійкий зв’язок між цим позначенням і
Вашою фірмою, як це має місце, наприклад, відносно логотипа "1С" відомої
фірми. При неохоронюваності самого цього буквено-цифрового елемента виконання
його в певній колірній гамі й графічному виконанні не дозволяє плутати його
з іншими позначеннями, а підробки під нього відразу видні. Якщо словесний елемент
у Вашім знаку виконаний нестандартним шрифтом, тобто саме в певнім графічному
виконанні, Ви вправі просувати й захищати його від незаконного використання.
Безсумнівно, кращим було б використання охоронюваного (наприклад, фантазійного
словесного елемента), що захищає від його використання третіми особами навіть
при спробах графічно змінити його. Тому якщо є можливість трохи доробити словесний
елемент, не міняючи принципово, а потім захистити його, це було б кращим виходом.
При цьому ніщо не заважає власникові знака реєструвати змінене виконання знака.
джерело:
Інтернет-сайт «ВЯПат»
корисний матеріал? Натисніть:
|