На головну | Пишіть нам | Пошук по сайту тел (063) 620-06-88 (інші) Укр | Рус | Eng   
Держава повинна побачити переваги людського потенціалу — знань, інтелектуальної власності, ідей — перед нафтою, газом, металом і нерухомістю: на відміну від природних копалин людський потенціал має здатність накопичуватися.
  новини  ·  статті  ·  послуги  ·  інформація  ·  питання-відповіді  ·  про Ващука Я.П.  ·  контакти за сайт: 
×
Якщо ви помітили помилку чи похибку, позначте мишкою текст, що включає
помилку (все або частину речення/абзацу), і натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нам.
×

Що потрібно знати про право на використання слогана

2008-11-23
Ярослав Ващук

Питання: Чи потрібна реєстрація слогана й чи захищає авторське право незареєстрованний слоган? Які слогани не можна зареєструвати (довжина слогану, тип слів і т.д.) і як розуміти термін "подібний до ступеня змішання"?


Відповідь:

Рекламний слоган — це ключова фраза, суть будь-якої реклами, тобто саме те, чим може привабити споживача рекламований товар, робота чи послуга. Це скорочений варіант, візитна картка реклами, що стисло передає основну думку. Слоган досить легко запам’ятовується, що привертає увагу до реклами і, відповідно, до конкретних товарів. Слоган "персоніфікує" рекламу. Так, наприклад, "Справжній смак живого пива", "Чистота — чисто "Тайд", "Смак бажання" тощо. Придумати вдалий рекламний слоган досить складно, тому зрозуміле бажання власників рекламованих товарів одержати монополію на використання таких гасел для своєї діяльності. Творчий внесок у їх створення сумніву не викликає.

Якщо слоган — це результат творчої праці, об’єкт авторського права (твір літератури "малих форм" такий, як приказки, загадки, прислів’я, афоризми, епіграми, епітафії тощо), то це означає наявність особистих немайнових і майнових прав автора на використання твору (слогану). Тобто копії твору можуть бути придбані та використані безпосередньо, з урахуванням цінності самого об’єкта (слогану).

Але навіщо використовувати слоган як окремий твір? Адже зрозуміло, що такий твір навряд чи принесе прибуток. Тому найбільш цікавим є інший аспект використання слогану як об’єкта виключного права — знак для товарів і послуг. Така реєстрація надає ефективну охорону слогану при використанні його іншою особою та використовується для маркування товару або послуги. Наприклад, правову охорону як знак для товарів і послуг мають такі гасла:
— Від серця до серця (концерн "Рошен"),
— Коли смачно, кажуть на здоров’я" (реклама молока),
— Райська насолода (шоколад),
— Вершковий Рай (маслосирбаза),
— Возводим будущее в настоящем",
— Зелені за майбутнє,
— Здумкою про майбутнє ,
— Створимо майбутнє власними руками ,
— Мы укрепляем ваше будуще,
— Здоровый ребенок будущее Украины.

Тільки реєстрація слогану як знак для товарі і послуг дозволяє законно вводити це словесне позначення в господарський оборот відносно потрібних товарів і послуг і забороняти третім особам його незаконне використання. Альтернативний шлях захисту слогану — авторським правом, однак такий захист, по-перше, споконвічно можливий тільки для фізичних осіб, по-друге, не припускає використання для маркування товарів і послуг, в- третіх — залишається невідомим широкому споживачеві без реклами, і по-четверте — на відміну від товарного знака, реєстрація якого проводиться державним органом — авторське право не припускає обов’язкової реєстрації й тому сутужніше захищається в судовому порядку.

До реєстрації слогана ті ж вимоги, що й іншим товарним знакам, зокрема, не реєструються слогани, не здатні виконувати функції товарного знака, у тому числі не володіють розпізнавальною здатністю, що характеризують товари, що є загальноприйнятими термінами. Також не реєструються слогани, виходячи із захисту прав і інтересів третіх осіб, у тому числі помилкові й уводять в оману, а також суперечать суспільним інтересам, гуманності й моралі.

Не реєструються слогани й по відносних підставах, зокрема, через подібність до ступеня змішання з раніше зареєстрованими й заявленими на реєстрацію. Така подібність установлюється, якщо порівнювані слогани асоціюються в цілому, незважаючи на окремі відмінності. Однак необхідно відзначити можливість реєстрації подібного до ступеня змішання позначення за згодою правовласника більше ранньої реєстрації. Обмеження довжини слогана немає, тому відомі реєстрації навіть віршованих слоганов, наприклад "Есть у птичек и букашек добрый доктор Айболит, а бухгалтерским бумажкам нужен только аудит!".

Придумуючи слоган, необхідно враховувати сприйняття його споживачем, уникати двозначних і нестійких до трансформацій виражень, що не відбражають адекватно діяльність фірми й не визивають негативних асоціацій. Приклад негативного слогана — "Ми взуємо всю країну!".

Звичайний строк реєстрація слогана, як і інших товарних знаків, становить близько 1,5 року, але Укрпатентом передбачена прискорена реєстрація — до 2-3 місяці у випадку наступної реєстрації знака по міжнародній процедурі. Щоб уникнути зайвих витрат важливо перевірити правоспроможність слогану до його подачі на реєстрацію й введення в господарський оборот.

джерело: Інтернет-сайт «ВЯПат»
корисний матеріал? Натисніть:




2020-11-20
Жива вода
інші статті...
© Ярослав Ващук, 2003-2023
при використанні будь-яких матеріалів сайту посилання на джерело обов'язкове
[pageinfo]
сайты Хмельницкого bigmir)net TOP 100