Євгеній СТАШЕВСЬКИЙ
Суперпопулярне британське телешоу, яке зібрало в американському виконанні рекордну
аудиторію, послужило прообразом нової моделі стимулювання в науці й інноваціях.
Відтепер полювання на таланти в галузі технологій провадитиметься за тим самим
принципом, що й на таланти в сфері шоу-бізнесу. І у міру того, як найкращі науковці
боротимуться за володіння найвищими матеріальними преміями, наданими різноманітними
підприємцями, ці підприємці своєю чергою змагатимуться за право запропонувати
вищий приз за найбільш інноваційний прорив. Тобто, ринком премій — по ринку
інновацій.
Увести м’яч у гру передбачається 3 березня з подачі засновників Google, які
заслужили симпатію технарів усього світу за премію в розмірі 10 мільйонів доларів,
виплачену за розробку приватного космічного корабля. Нинішньої ж весни планується
зібрати 50 мільйонів доларів для фінансування подальших програм X Prize Foundation.
На цьому етапі зібрані гроші виплачуватимуться у вигляді премій за інноваційні
прориви в галузі медицини, подолання бідності, розроблення найбільш технологічних
і екологічно чистих двигунів автомобілів. Проте не виключено, що вже найближчим
часом кошти X Prize використовуватимуться за принципом "хто сплачує гроші,
той і замовляє музику" — тобто стимулюватимуть бурхливу інноваційну діяльність
саме в тому напрямі, в якому зацікавлені основні вкладники фонду. Адже одним
із привілеїв останніх буде придбання за пільговою ціною акцій компаній, створених
для розробки інноваційних підходів…
Повний текст статті на сторінці
сайту
корисний матеріал? Натисніть:
|