На головну | Пишіть нам | Пошук по сайту тел (063) 620-06-88 (інші) Укр | Рус | Eng   
У світі діє понад 5,8 млн. патентів і кожний день подається 2 тис. патентних заявок, в Україні зареєстровано 86 тис. патентів на винаходи
  новини  ·  статті  ·  послуги  ·  інформація  ·  питання-відповіді  ·  про Ващука Я.П.  ·  контакти за сайт: 
×
Якщо ви помітили помилку чи похибку, позначте мишкою текст, що включає
помилку (все або частину речення/абзацу), і натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нам.
×

Людина Гейтса
Гендиректор Microsoft в Україні Валерій Лановенко розповів, чому корпорація коштує $290 млрд за річного обороту трохи більш ніж $44 млрд

2007-02-13
Андрій БЕРЕЖАНСЬКИЙ

В інтерв’ю Контрактам Валерій Лановенко розповів про те, що

1) третину доходів корпорації приносить розробка програмного забезпечення для бізнесу

2) високу капіталізацію забезпечують насамперед патенти на нові технології і лише потім — репутація та бренд

3) найбільша помилка менеджменту Microsoft — пізній вихід на ринок інтернет-технологій

Десять років тому більш ніж половину доходу Microsoft приносив продаж Windows. Операційна система — все ще основна стаття доходів?

- Уже ні. Тоді в корпорації було тільки два основні департаменти, сьогодні — п’ять. Зараз найуспішніший — 33% усіх доходів — молодий підрозділ Business Division, департамент, що займається розробкою програмного забезпечення для бізнесу (ERP) — систем управління підприємством, серверних та офісних прикладних програм. Business Division з’явився у 2001 році після поглинання Great Plains.

Підрозділ з розробки операційних систем для ПК, з якого ми починали, приносить 30% доходу.

Server and Tools, що розробляє програмне забезпечення для корпоративних клієнтів, забезпечує 22%. Цьому підрозділу вже більш ніж 20 років, він почав розвиватися, тільки-но ПК стали об’єднувати в мережі і з’явилися сервери.

Трохи більш ніж 10% приносить Entertainment and Devices, що розробляє пристрої та ПЗ для споживчого ринку: мишки, медіа-плеєри, ігрові приставки XBox.

П’ятий підрозділ, Online Services Business, уже десять років займається розвитком інтернет-послуг, але тільки недавно почав приносити прибуток. Його частка в доходах становить лише 5%.

Географія доходів корпорації за останні п’ять років теж змінилася?

- Так. «Неамериканська» частка доходів уже перевищила 50%. Приміром, при виході Windows Vista кількість локалізацій перевищила 80 мов — набагато більше, ніж для Windows XP.

Зміна структури доходів свідчить про зміну стратегії корпорації?

- Ні. Хоча за 30 років ринок змінився, корпорація, як і декларувала з першого дня, продовжує займатися розробкою програмного забезпечення. Наша стратегія — інновації. Microsoft — експерт у сфері ПЗ, усі інші бізнеси супутні, допоміжні. Стратегія корпорації будується навколо програмного забезпечення, а не пристроїв. Продаючи медіа-плеєр Zune, корпорація заробляє не на пристрої, а на послугах і контенті. З XBox відбувається те саме. Приставку ми продаємо нижче за собівартість — прибуток приносять послуги та ігри.

Microsoft — платформна компанія. Ми розробляємо не спеціалізовані рішення, а надаємо платформу, на якій інші компанії будують свої продукти. ОС Windows дозволяє розробникам ПЗ створювати прикладні програми. Ігрова консоль XBox — теж платформа, на основі якої інші компанії створюють ігри.

У якому з п’яти сегментів конкурентна боротьба є найслабшою?

- Конкуренція жорстка скрізь. Тільки-но компанія послаблює рівень інновацій, відразу ж з’являється конкурент, що стрімко нарощує оберти. При цьому конкурувати доводиться як з комерційними продуктами інших компаній, так і з системами, розробленими на основі принципів відкритого програмного забезпечення.

Наприклад, на ринку операційних систем ми конкуруємо з ОС Linux та компаніями, які просувають цю операційну систему на комерційній основі. У сфері офісних прикладних програм користувачі мають можливість вибору між вільно розповсюджуваним OpenOffice.org і Microsoft Office System. У серверному сегменті корпорація конкурує з HP, Cisco, Symantec, IBM, Sun Microsystems. Під час створення систем управління підприємством перетинаємося із SAP, Oracle, IBM. Конкуренти нашого інтернет-бізнесу MSN — Google і Yahoo.

Ви можете назвати помилки менеджменту Microsoft, що перешкодили компанії посісти лідируючі позиції в якомусь із сегментів?

- Ми пізно почали розвивати інтернет-технології. Знадобилося більш ніж п’ять років, щоб надолужити згаяне. Якби ми почали раніше, були б першими, а не третіми — після Google та Yahoo.

Які сегменти в найближчій перспективі зростатимуть найшвидше?

- Найбільші темпи зростання покаже онлайн-підрозділ, тому що проникнення інтернету постійно збільшується. При цьому ми говоримо про програмне забезпечення як про сервіс (as-a-service, Saa), що допомагає людині отримати послугу (продукт). Споживача не повинно турбувати, де встановлене ПЗ — у нього на ПК чи десь на сервері.

Інформаційні технології дедалі більше проникають у наше повсякденне життя, вони знаходять застосування не тільки в офісі, а й вдома, в автомобілі, на відпочинку. Саме тому ми покладаємо великі надії на Entertainment and Devices.

Щороку Microsoft купує кілька компаній. Але після поглинання Navision Software A/S у 2002 році не відбулося жодної великої оборудки. Це політика корпорації?

- Можна сказати і так. Ми поглинаємо невеликі компанії із серйозними технологіями, які доповнюють портфель наших продуктів. Часто значно ефективніше придбати компанію, ніж розробляти все з нуля. У першу чергу це справа часу, у другу — фінансів. Вартість бізнесу визначається просто: скільки ми недозаробимо за час, витрачений на розробку продукту. Дрібний бізнес легше переварити, але в цьому випадку поглинаються технологія і команда розробників, а не клієнтська база.

Великі поглинання вимагають серйозної інтеграції, тому необхідно ретельно аналізувати можливі плюси. Часто компанії йдуть на таку оборудку часто через бажання отримати клієнтську базу конкурента. Я був у команді, яка здійснювала злиття HP і Compaq, і скажу, що інтегрувати великі компанії дуже складно. Розділити продуктові лінійки ще можна, значно важче подолати різницю в корпоративній культурі. А «культурна» розбіжність компаній з 50 і 30 тисячами персоналу вкрай ризикована. Крім того, об’єднуючись, потрібно бути готовими до зменшення сумарного обороту. Приміром, об’єднується компанія А з оборотом $1 млрд і Б з $2 млрд. На виході не буде $3 млрд через перетинання продуктових лінійок і клієнтів. Якщо не вдасться адекватно скоротити операційні витрати, об’єднана компанія зазнає збитків.

Чому капіталізація IBM лише у півтора разу більша, ніж її річний оборот, а Microsoft — у шість разів?

- Один з чинників, що впливають на капіталізацію IT-компаній, — інтелектуальна власність і темпи інновацій. IBM на сьогодні має найбільшу кількість патентів в IT-індустрії. Однак нових патентів більше в Microsoft. Іншими важливими чинниками є репутація компанії і бренд, що здобуваються десятиліттями.

Інвестори зараз частіше купують акції IT-компаній, які продають «повітря» — ПЗ, послуги тощо. Чому?

- На фондовому ринку важливу роль відіграє інтелектуальна власність, яка потребує довгострокових вкладень у науково-дослідні розробки, що може дозволити собі не кожна компанія. Конкурентам нелегко створити нові IT-технології, на відміну від виробничих процесів, відносно нескладних у відтворенні. Винятком, мабуть, є високотехнологічні виробничі процеси, що вимагають багатомільярдних інвестицій, наприклад, виробництво сучасних процесорів.

У 2006 фінансовому році оборот Microsoft збільшився на 9%, перевищивши $44 млрд. Водночас ринок загалом зріс лише на 5%. У чому причина випереджального зростання?

- Саме у великих інвестиціях, здійснених 5-6 років тому. Коли у 2000-му стався крах інтернет-компаній і рівень інвестицій у науково-дослідні роботи в деяких корпорацій знизився удвічі-втричі, Microsoft свої вкладення збільшила. Аналітики вважали, що ми невиправдано оптимістичні. Але більшість наших інвестицій окупилися вже у 2004-2005 роках. Ті вкладення дозволяють нам зараз зростати майже вдвічі швидше від ринку.

У Microsoft не бояться кризи, подібної до краху «доткомів» 2000 року?

- IT-індустрія менше піддана впливу фондових криз. Оскільки саме IT-технології дозволяють компаніям підвищувати свою ефективність і продуктивність, оптимізувати процеси, допомагаючи таким чином впоратися з кризою.

Скільки успішна IT-компанія повинна інвестувати у нові розробки?

- Усе залежить від структури компанії. Цього року обсяг наших інвестицій перевищив $7 млрд. Це 15-20% обороту. Повторюся, Microsoft — компанія, що створює програмну платформу. Це передбачає дуже великі інвестиції. В усьому світі більше за нас у дослідження вкладає тільки гігант фармацевтичного ринку Pfizer Inc.

У розробку всіх Windows-платформ загалом було вкладено більше, ніж у політ людини на Місяць (з урахуванням поправки на вартість грошей). Під час холодної війни першість у галузі космічних розробок була важливою психологічною перевагою. Зараз люди прагматично дивляться на віддачу від інвестицій. Споживачі хочуть поліпшувати умови життя на землі і голосують за це гаманцем.

У які напрями Microsoft інвестує найбільше?

- Ми не оголошуємо конкретних цифр. Можу сказати, що гроші часто вкладаються у ще не існуючий бізнес. Наприклад, так відбувалося з робототехнікою, комп’ютеризацією автомобілів, інтернет-телебаченням. Рано чи пізно ці напрями почнуть приносити прибуток і всі інвестиції окупляться сторицею. У цьому сила великих компаній, які можуть собі дозволити інвестиції на 5, 10 або 15 років наперед.

Чи означає це, що згодом дві-три великі компанії контролюватимуть увесь IT-сектор?

- Не думаю, що високотехнологічних компаній стане менше. Великі гравці більше інвестуватимуть і робитимуть щось глобальне. Дрібним доведеться спеціалізуватися. Хоча поріг входження на цей ринок постійно збільшуватиметься.

корисний матеріал? Натисніть:




2020-11-20
Жива вода
інші статті...
© Ярослав Ващук, 2003-2023
при використанні будь-яких матеріалів сайту посилання на джерело обов'язкове
[pageinfo]
сайты Хмельницкого bigmir)net TOP 100