На головну | Пишіть нам | Пошук по сайту тел (063) 620-06-88 (інші) Укр | Рус | Eng   
У США «індустрія копірайту» створює 5% ВВП, а інтелектуальна власність є головною статтею експорту
  новини  ·  статті  ·  послуги  ·  інформація  ·  питання-відповіді  ·  про Ващука Я.П.  ·  контакти за сайт: 
×
Якщо ви помітили помилку чи похибку, позначте мишкою текст, що включає
помилку (все або частину речення/абзацу), і натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нам.
×

Нова версія законопроекту про відкрите програмне забезпечення — у Верховній Раді

2005-07-02

Народний депутат Борис Олійник зареєстрував нову версію законопроекту про використання у державних установах та державному секторі господарства відкритого програмного забезпечення.

На думку багаторічного члена фракції Компартії, а тепер позафракційного депутата, документ створює умови для припинення піратства програмного забезпечення, запобігає утворенню монополій при постачанні до держсектору програмного забезпечення та інтеграційних рішень, виконує вимоги програми Євросоюзу у галузі інформаційних та комунікаційних технологій та приводить українське законодавство у відповідність до світової практики.

Згідно з проектом, «суб’єкти державного сектору» у своїй роботі мають надавати перевагу використанню вільного ПЗ або відповідних вільних ліцензій на ПЗ, а для використання ПЗ, ліцензія на яке надає користувачеві менше прав, ніж ліцензія на відкрите (вільне) ПЗ, закон встановлює спеціальну процедуру.

У проекті цього разу більше уваги приділено термінам. Зокрема, пропронується ввести нові поняття — «відкритої» та «закритої інтелектуальної власності». «Для українського законодавства Вільні (Відкриті) форми інтелектуальної власності «не існують», а за фактом — і заборонені, через те що і Закон України про авторські і суміжні права, і Господарський Кодекс, і багаторічна практика роботи міністерств та відомств — орієнтовані лише і виключно на одну з багатьох існуючих форм інтелектуальної власності — «пропрієтарну», — йдеться у пояснювальній записці до проекту.

Саме термінологія була одним зі слабких місць прихильників відкритого програмного забезпечення у роботі з законодавством. Через нечіткість тексту проекту про відкрите ПЗ два роки тому його забракували в апараті Верховної Ради. Зі схожої причини — відсутності відповідної термінології у законодавстві — Конституційний Суд минулого року відмовив у відкритті провадження щодо конституційності низки положень законодавства про диски, а також наказу МОН про легалізацію ПЗ Microsoft, таким чином звівши нанівець спробу прихильників відкритого ПЗ обвинуватити органи влади у потуранні виробникам ПЗ із закритим кодом на зразок Microsoft, яких вони вважають монополістами.


Журнал «Інтелектуальна власність»

корисний матеріал? Натисніть:




інші новини...
© Ярослав Ващук, 2003-2023
при використанні будь-яких матеріалів сайту посилання на джерело обов'язкове
[pageinfo]
сайты Хмельницкого bigmir)net TOP 100