Грузія, яка з 2000 року є членом ВТО, відчула повною мірою жорсткість зовнішньоекономічних норм. Країна втратила можливість називати коньяк «коньяком». Про це повідомляє «Дєло».
Зараз грузинський бізнес не має права продавати за кордоном напій за назвою «коньяк». Не має права й у самій Грузії, а також у країнах пострадянського простору, однак через невеликі обсяги місцевого ринку, французи не особливо рвуться його контролювати.
Для іншого члена ВТО — Вірменії — коньяк є пріоритетним напоєм. У країні щорічно виробляється 9 млн. л цього напою, більше 8 з яких експортуються. Половина загальновірменського виробництва бренді припадає на Єреванський коньячний завод. Компанія контролюється найбільшим французьким алкогольним гігантом «Перно Рікар», що й ввів в оборот поняття «вірменський бренді». Прийшовши у Вірменію, французи чітко всім пояснили: ніякого вірменського коньяку в природі немає й бути не може.
Зараз важко сказати, наскільки зміна назв перешкодила росту рівня продажів грузинського й вірменського коньяку. Для людини з іншого культурно-цивілізаційного простору що грузинський або вірменський коньяк, що бренді ні про що не говорять. А для вихідців з Радянського Союзу вірменський коньяк є вірменський коньяк — неважливо, нехай його називають «бренді» або «лікер». Адже ці напої в далекому зарубіжжі продаються головним чином у районах компактного проживання емігрантів із ближнього зарубіжжя.
Комп&ньон
корисний матеріал? Натисніть:
|