На главную | Пишите нам | Поиск по сайту тел (063) 620-06-88 (другие) Укр | Рус | Eng   
Сила интеллекта не в том, чтобы все знать, а в том чтобы знать, где в данный момент можно найти необходимую информацию
  новости  ·  статьи  ·  услуги  ·  информация  ·  вопросы-ответы  ·  о Ващуке Я.П.  ·  контакты за сайт: 
×
Если вы заметили ошибку или опечатку, выделите мышкой текст, включающий
ошибку (всё или часть предложения/абзаца), и нажмите Ctrl+Enter, чтобы сообщить нам.
×

Кто даст зеленый свет бесшатунным двигателям?

2012-02-07
Федосеев Владимир Георгиевич, кандидат технических наук

Відомо, що енергоносії мають вплив на стабільність економіки і валюти багатьох держав світу в тому числі і України. Тому в нашій країні наряду із збільшенням добування та закупки нафтопродуктів і інших енергоносіїв важливу увагу потрібно приділяти курсу на впровадження в виробництво новітніх енергозберігаючих технологій і на розробку та побудову нових високоекономічних двигунів для автомобілів, тракторів і наземної військової техніки.

Розроблено високоекономічний дизельний двигун для легкових авто. Він підлягає патентуванню. Та для цього потрібні гроші (винаходів більше 50). Всі розробки базуються на безшатунному механізмі. На один із варіантів якого отримано патент України №87868, подано заявки на винахід №а2009 13701 від 28 грудня 2009 року та №а 2011 05990 від 13 травня 2011 року. Остання заявка стосується винаходу безшатунного механізму, який дозволить повніше перетворювати енергію газів в механічну роботу в двигунах внутрішнього згоряння. Річ у тім, що в кривошипно-шатунному механізмі мають місце втрати енергії при переході шатуном мертвих точок і положень близьких до них. Про це пишеться в моїй статті «Розрахунок коефіцієнта корисної дії двигуна внутрішнього згоряння з урахуванням взаємозв`язку з кривошипно-шатунним механізмом», яка розміщена на сайті www.patent.km.ua. Економія від використання безшатунного механізму складе більше 8%.

Одним із напрямків удосконалення двигунів внутрішнього згоряння – збільшення ступеня стиску. Але при цьому в існуючих двигунах збільшуються втрати потужності на такті стискування. Автором статті розроблено поршень (див. статтю «Двигун внутрішнього згоряння з складовим поршнем», розміщеній на тому ж сайті), який в поєднанні з безшатунним механізмом збільшує тиск повітря в циліндрі дизельного двигуна при менших втратах потужності. Це забезпечується малим центральним висувним поршнем. Крім того згладжуються динамічні навантаження, що дозволяє використовувати нероздільну камеру згоряння в дизельних двигунах легкових автомобілів. Вони будуть менш жорсткі в роботі. Винахід збільшує економічність дизеля. Американські спеціалісти компанії «АДЕМ» Андрій (Гавріель) Лівшиць і Марат Лівшиць зазначили, що «…від збільшення тиску повітря процес згоряння програє, так як різниця між тиском всередині циліндра і вприском буде в 2,8 раз меншою, що дозволяє гадати, що розмір капель пального буде в 2,8 більшою і це вплине на ефективність згоряння пального…». Див. їхню статтю «Структурний аналіз конструкції двигуна внутрішнього згоряння з складовим поршнем (або за прийнятою на заході класифікацією – з коаксіальним поршнем)». Це основне зауваження. На нього можна відповісти так. Не в 2,8 раз зменшиться різниця між тисками. Ця різниця буде не набагато меншою. Тому і розмір капель пального збільшиться незначно. Діаметр малого поршня в k раз (k=1,5-1,8) менше діаметра основного поршня. Складовий поршень дозволяє всього в k раз збільшити ступінь стискування повітря (не потрібно збільшувати його в 2,8 раз), а значить і в k раз збільшиться протитиск повітря, який обмежуватиме факел горіння пального, що дозволить в k раз зменшити розмір приймальної чашки. А для збереження різниці між тиском вприску пального і тиском повітря в циліндрі достатньо збільшити сам тиск вприску за 2000 бар. Прості розрахунки показують, що цей приріст невеликий – в межах 30-50 бар. Тому складовий поршень не вплине на рівень токсичних забруднень у вихлопних газах. Збільшення ступеня стиску не приведе до підвищення температури в області стику, так як робота по стискуванню в складовому поршні буде менша або така ж як і в звичайному циліндрі.

На решту зауважень відповім так. Все нове «кусається», не притерте. Виготовіть двигун і побачите його користь. А вона на поверхні. Це і економія пального від використання безшатунного механізму 8%, це і кращі умови згоряння пального, що збільшить економічність дизеля для легкових авто до 55%. Складний двигун, згоден, але всі питання зв`язані з цим вирішаться після налагодження серійного випуску. Просте вичерпало себе.

Яковлєв В.П. запатентував двигун внутрішнього згоряння (патент України № 87755), в якому вода буде використовуватися як основне, екологічно чисте пальне з застосуванням бензину в якості початкового джерела детонації. Теоретично доведена можливість розпаду молекул води на атоми водню і кисню під час детонації в ДВЗ, коли температура короткочасно сягає 2000°С (Яковлєв Валерий, «Почём опиум для народа?», журнал «Винахідник і раціоналізатор» №5, 2010р. с. 30-32). Автором цієї статті пропонується замість демпфера, розробленого Валерієм Яковлєвим використати в такому двигуні описаний вище складовий поршень. Його малий поршень гаситиме удари під час детонації бензину.

Безшатунний механізм простий і має всього три деталі: поршень, кульку і вал з кільцевою канавкою. Сам двигун, щоб забезпечити необхідні проектні характеристики, має дещо більше деталей. Але сучасні технології дозволяють виготовляти вироби будь якої складності. Тим більше як висловився Андрій (Гавріель) Лівшиць – винахідник , інженер-дослідник згадуваної компанії «АДЕМ»: «…в найближчий час науково-технічному товариству потрібно дати відповідь – бути чи не бути двигунам з безшатунним механізмом, так як ціна на нафту, як не прикро росте швидше ніж рішаються питання її економії» (див. статтю «Коментарі до статті «Чи настане ера безшатунних двигунів внутрішнього згоряння», розміщеній на тому ж сайті).

В моїй статті «Розрахунок коефіцієнта…» (див. вище) доведено, що безшатунним двигунам бути і чим скоріше це станеться тим краще. Тим більше, що складовий поршень дозволяє в 3,24 рази (в двигуні з детонацією бензину в 9 раз) зменшити навантаження на деталі двигуна. Це зробить його значно легшим і зменшить собівартість,збільшиться міцність конструкції так як малий поршень в k раз (а не в 2,8) менший за великий, а сила яка діє на нього в k? раз менша. Прийшов кінець масивному колінчастому валу (на нього діє навантаження біля двох тон). Стає реальним створення високоекономічного дизельного двигуна з безшатунним механізмом для легкових авто.

Друзі кажуть: «У нашій країні тобі успіху не бачити. Шукай спонсора за кордоном».

Американські спеціалісти зацікавилися моїми розробками. А що ж наші? Куди б не писав, кому б не говорив відповідь одна – «Немає коштів». Фонд «Новотех», з президентом М.М. Бельдієм якого мені поталанило співпрацювати, покликаний сприяти розвитку новітніх технологій в Україні, тобто виконувати ті ж функції що і компанія «АДЕМ». Але і Микола Миколайович на мілині. Шукає фінансових партнерів і інвесторів.

Звертаюся до всього науково-технічного співтовариства, до підприємців, бізнесменів – дайте зелене світло новітнім безкривошипним двигунам. Настав їхній час, їхня ера – ера безшатунних двигунів внутрішнього і зовнішнього згоряння.

В кінці хочу подякувати співробітникам компанії «АДЕМ» за приємне листування, за ту цікаву, корисну і конструктивну інформацію яку надали мені на сторінках сайту Ярослава Ващука.

Особлива подяка Ярославу Петровичу. Без нього не відбувся б такий діалог.

Прошу у Андрія (Гавріель) Лівшиць і Марата Лівшиць вибачення, що за станом здоров`я не дав відповіді на всі їхні запитання.

источник: Интернет-сайт"ВЯПат"
полезный материал? Нажмите:




2020-11-20
Живая вода
другие статьи...
© Ярослав Ващук, 2003-2023
при использовании любых материалов сайта ссылка на источник обязательна
[pageinfo]
сайты Хмельницкого bigmir)net TOP 100