На головну | Пишіть нам | Пошук по сайту тел (063) 620-06-88 (інші) Укр | Рус | Eng   
Прибутки від використання патентів у світі зросли від 3 млрд дол. у 1982 році до 120 млрд дол. у 2003 році
  новини  ·  статті  ·  послуги  ·  інформація  ·  питання-відповіді  ·  про Ващука Я.П.  ·  контакти за сайт: 
×
Якщо ви помітили помилку чи похибку, позначте мишкою текст, що включає
помилку (все або частину речення/абзацу), і натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нам.

61. Як проходить реєстрація комерційного найменування, відповідно до ст.489 ЦК? Який нормативний акт регулює це питання? Сергій. Київ

Правова охорона надається комерційному найменуванню з моменту першого використання цього найменування та охороняється без обов’язкової реєстрації. Але внесення даного об’єкту інтелектуальної власності в державні реєстри збільшує його право чинність в спірних ситуаціях. Оскільки спеціальний закон, що повинен визначати порядок реєстрації і використання комерційного найменування, так і не створений дотепер, то питання комерційних найменувань регламентуються крім ЦКУ також законом «Про підприємництво» («Про внесення змін до Закону України «Про підприємництво» щодо найменування суб’єктів підприємницької діяльності» від 5 квітня 2001 року N 2356-III). Є надія, що в найближчі роки з’явиться сучасний закон про комерційне найменування, оскільки в минулому році голова Державного департаменту інтелектуальної власності оголосив про те, що розробляється проект закону «Про охорону прав на фірмові найменування». Ефективною системою правового захисту комерційного найменування є реєстрація його як торговельна марка (логотип) відповідно до закону „Про охорону прав на знаки для товарів і послуг”. Внесення в державний реєстр комерційного найменування на сьогодні здійснюється при реєстрації юридичної особи в органах місцевого самоуправління як суб’єкта господарської діяльності відповідно до постанови КМУ ”Про порядок державної реєстрації суб’єктів підприємницької діяльності” від 25.05.1998 №740. З 1 липня 2004 року набирає чинності ЗУ “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців” від 15 травня 2003 року N 755-IV, який в певній мірі вирішує питання реєстрації і правового захисту фірмового найменування юридичної особи.


62. Является ли фирменное наименование «Национальная акционерная страховая компания «Оранта» и фирменное наименование «Открытое акционерное общество «Страховая компания «Оранта-Днепр» сходными настолько, что их можно спутать при заключении договоров страхования?» Харьков. Галина

Якщо співставляти ці два комерційні (фірмові) найменування то правомірність їх використання мають обидва суб’єкти. У найменуванні суб’єкта підприємницької діяльності — юридичної особи забороняється використання найменувань, лише тотожних (а не подібних) найменуванню іншого суб’єкта підприємницької діяльності чи об’єднання громадян, внесених до відповідних реєстрів. До прикладу, «Приватне підприємство «Крона» і «Приватне підприємство «Крона» є тотожними, а «Товариство з обмеженою відповідальністю «Крона» і «Приватне підприємство «Крона» не є тотожними. Якщо оригінальна частина (до прикладу, „Оранта”) комерційної назви використовується як торговельна марка (знак для товарів і послуг) і зареєстрована в установленому порядку, то власник свідоцтва на знак для товарів і послуг (виключних прав) вправі заборонити використання позначення («Оранта-Днепр»), схожого настільки, що його можна сплутати з зареєстрованим чи заявленим на реєстрацію в Україні на своє ім’я для таких самих послуг. Додаток: 1. ЗУ „Про внесення змін до Закону України «Про підприємництво» щодо найменування суб’єкта підприємницької діяльності” 5 квітня 2001 року N 2356-III: „...У найменуванні суб’єкта підприємницької діяльності — юридичної особи забороняється використання найменувань, тотожних найменуванню іншого суб’єкта підприємницької діяльності — юридичної особи чи об’єднання громадян, внесених до відповідних реєстрів.” 2. ЗУ „Про охорону прав на знаки для товарів і послуг” 15 грудня 1993 року N 3689-XII: „...Стаття 6. Підстави для відмови в наданні правової охорони... 3. Не можуть бути зареєстровані як знаки позначення, які є тотожними або схожими настільки, що їх можна сплутати з: знаками, раніше зареєстрованими чи заявленими на реєстрацію в Україні на ім’я іншої особи для таких самих або споріднених з ними товарів і послуг; фірмовими найменуваннями, що відомі в Україні і належать іншим особам, які одержали право на них до дати подання до Установи заявки щодо таких же або споріднених з ними товарів і послуг...”


63. Де зареєструвати ТЗ і які документи для цього потрібні. Роман. Львів.

Державну реєстрацію товарних знаків (ТЗ) і видачу свідоцтв на них здійснює Державний департамент інтелектуальної власності (Укрпатент). Державний збір за подачу заявки (до 3-х класів товарів і послуг по Міжнародному класифікатору товарів і послуг (МКТП)) відповідно до постанови КМУ від 16.06.2003 №901 (http://www.rada.kiev.ua/laws/pravo/new/cgi-bin/search.cgi?list=news&user=20030619) з 02/07/2003 складає суму 1020 грн. Відповідно до ЗУ „Про охорону прав на знаки для товарів і послуг” патентний повірений України уповноважений представляти інтереси юридичної чи фізичної особи в Укрпатенті, судах, а також інших установах по питаннях отримання та захисту прав на ТЗ. Сума договору з патентним повіреним, у т.ч. оплата збору: для юридичної особи — 1700грн, для фізичної — 1600грн. Роботи, що виконує патентний повірений по реєстрації ТЗ (http://patent.km.ua/ukr/pages/i166): 1) проведення експертизи знака на відповідність вимогам законодавства, 2) класифікація товарів і послуг по МКТП, 3) перевірка позначення на подібність і тотожність по зареєстрованим ТЗ, 4) оформлення заявочних матеріалів і подача їх в Укрпатент, 5) супровід формальної і кваліфікаційної експертизи ТЗ в Укрпатенті, 6) внесення змін у матеріали заявки по результатам експертизи, 7) одержання свідоцтва України на ТЗ, 8) підтримання правової охорони ТЗ, 9) внесення змін і продовження дії свідоцтва на ТЗ. Якщо Вам знадобляться послуги патентного повіреного надішліть заповнений бланк заявки (http://s.patent.km.ua/data/blanks/zayavka_trademark.doc) і Вам буде спрямований проект договору.


64. Будь-ласка дайте відповідь на слідуюче запитання: Чи можна прискорити видачу свідоцтва на торгову марку, якщо товар який виробляється під цією ТМ побував на міжнародній виставці ? Свалява. В.В.

В результаті демонстрування ТМ на виставці можна встановити пріоритет даної марки за датою відкриття виставки, але на термін видачі свідоцтва це не впливає. На сьогодні Укрпатентом видаються рішення по заявках, що подані 20-22 місяці тому назад. Планується в 2004 році термін розгляду заявок встановити не більшим 18 місяців. Прискорена експертиза проводиться за один місяць, вартість – від 2500грн в залежності від виду знаку, кількості класів товарів і послуг, на які реєструється знак.


65. Чому так довго виписують свідоцтво на товарний знак, заявка 2001117479 від 21.11.2001р. Ще 5.01.04р. я оплатив держмито та відправив квітанцію на Вашу адресу. 15 березня нарешті пройшла публікація, а свідоцтво обіцяють протягом місяця. Діло в тому, що в мене ще в лютому виникли супечки по використанню моєї торгової марки, і мені край необхідне свідоцтво для предявлення в суд. У Вас просто якась бюрократія. Мені навіть відомо номер : 37973 від 15.03.04. Львів. Анатолій

Не хвилюйтеся, в найближчі дні Ви отримаєте свідоцтво, до якого, до речі, я маю таке відношення як до Вашої жінки (згадайте, кому Ви подавали заяву: мені, як патентному повіреному, чи в Укрпатент). Свідоцтва розсилає управління реєстрів Держдепартаменту протягом 10 днів з дати публікації — 15.03.2004. Успіху Вам в захисті Ваших законних прав.


66. Могу ли я зарегистрировать СЛОГАН, как это делается и какими законодательными документами эта процедура сопровождается. КИЇВ Андрей

Рекламний слоган — це ключова фраза, суть будь-якої реклами, тобто саме те, чим може привабити споживача рекламований товар, робота чи послуга. Це скорочений варіант, візитна картка реклами, що стисло передає основну думку. Слоган досить легко запам’ятовується, що привертає увагу до реклами і, відповідно, до конкретних товарів. Слоган «персоніфікує» рекламу. Так, наприклад, «Справжній смак живого пива», «Чистота — чисто «Тайд», «Смак бажання» тощо. Придумати вдалий рекламний слоган досить складно, тому зрозуміле бажання власників рекламованих товарів одержати монополію на використання таких гасел для своєї діяльності. Творчий внесок у їх створення сумніву не викликає. Якщо слоган — це результат творчої праці, об’єкт авторського права (твір літератури «малих форм» такий, як приказки, загадки, прислів’я, афоризми, епіграми, епітафії тощо), то це означає наявність особистих немайнових і майнових прав автора на використання твору (слогану). Тобто копії твору можуть бути придбані та використані безпосередньо, з урахуванням цінності самого об’єкта (слогану). Можлива реєстрація авторського права в УААСП. Але навіщо використовувати слоган як окремий твір? Адже зрозуміло, що такий твір навряд чи принесе прибуток. Тому найбільш цікавим є інший аспект використання слогану як об’єкта виключного права — знак для товарів і послуг. Така реєстрація надає ефективну охорону слогану при використанні його іншою особою та використовується для маркування товару або послуги. Наприклад, правову охорону мають такі гасла: «Від серця до серця» (концерн «Рошен»), «Коли смачно, кажуть «на здоров’я» (реклама молока), «Райська насолода» (шоколад) тощо.


67. Можно ли зарегистрировать товарный знак или оформить авторские права на выставочный проект «Вино и виноделие» и профессиональный дегустационный конкурс «Одесский залив»? Одеса. Наталья

Відповідно до ЗУ «Про охорону прав на знаки для товарів і послуг» не можуть одержати правову охорону такі позначення, які є загальновживаними як позначення товарів і послуг певного виду, так «Вино и виноделие» — для класу 33 Міжнародної класифікації товарів і послуг — «Алкогольные напитки». «Одесский залив» на вказаний клас товарів можна зареєструвати при умові, що це словосполучення не є тотожними або схожими настільки, що їх можна сплутати з знаками, раніше зареєстрованими чи заявленими на реєстрацію в Україні на ім’я іншої особи для однорідних товарів і послуг.


68. Может ли быть словосочетание «Японская груша» торговой маркой, и одновременно использоваться разными предприятиями-производителями минеральной воды, как название изготавливаемого напитка? (Не является ли данное обозначение общеупотребляемым). Луганськ. ЧП

Дане позначення є загальновживаним по відношенню до товарів класу 31 МКТП „Сельскохозяйственные, садово-огородные, лесные и зерновые продукты,... живые растения и цветы...”. Використання вказаного словосполучення як назви напою і є торговельною маркою (знаком для товарів і послуг).


69. Чи потребує додаткового оформлення в Україні товарний знак, якій зареєстровано у Росії за Мадридською доповленністю? Чи наступає відповідальність за виробництво продукції під торговою маркою, за умови що власність на дану торгову марку належить іншій закондонній фірми яка не заперечує проти цього. Чи потрібно у цьому разі яке небудь оформлення та чи можливі які небудь проблеми по цьому поводу з контролюючими органами. Дніпропетровськ. Олена

Міжнародну реєстрація ТМ згідно з Мадридською угодою здійснює Міжнародне бюро ВОІВ через Патентне відомство країни походження. Права на ТМ в Україні виникають, коли в заявці на міжнародну реєстрацію знака була вказана України або при подачі національної заявки. Право закордонної фірми на ТМ в Україні виникає при умові її реєстрації в Україні. Передача права здійснюється на підставі ліцензійного договору. Варто пам’ятати, що право інтелектуальної власності за своїм предметом та методом регулювання належить до галузі цивільного права, тобто приватного права, тому основною ланкою в системі охорони права інтелектуальної власності є автор, тобто фізична особа, творчою працею якої створено твір. Саме йому має належати ініціатива захисту свого порушеного права, а основне завдання держави – створити певний законодавчий механізм реалізації його прав.


70. Мы зарегистрировали название фирмы как торговую марку, как бороться с фирмами имеющими такое же название как наше, и какие санкции к ним можно применить, и через кого? КИЇВ Виталий

Неправомірним буде вважатися використанням (на товарах, в рекламі і т.і.) господарюючими суб’єктами Вашої ТМ (логотипу) лише по відношенню до тих товарів, на які вона зареєстрована. При цьому слід врахувати, що під дію Ваших прав попадають лише ті фірми, які зареєструвалися після дати подання Вами заявки на реєстрацію ТМ. В разі не правомірного використання Вашої ТМ таке використання повинно бути припинено, а порушник зобов’язаний відшкодувати власнику заподіяні збитки. Власник ТМ може також вимагати усунення з товару, його упаковки незаконно використаного знака або знищення виготовлених зображень знака. Органи в які Ви можете звернутися за захистом Ваших прав: 1) регіональний інспектор з питань інтелектуальної власності; 2) регіональне відділення Антимонопольного комітету; 3) суд.


корисний матеріал? Натисніть:
наші клієнти з України (та Києва), Росії, США, інших країн
 
Захистіть ваші права, скориставшись нашими послугами:

Захистіть свій БРЕНД

подайте заяву на реєстрацію торгової марки (товарного знаку, логотипу) в Україні, за кордоном, або по всьому світу.

Захистіть свою інтеллектуальну власність

будь яка інтеллектуальна власність може бути захищена: комп’ютерна программа, веб-сайт, база даних, стаття, книга, пісня, музика, вірш, малюнок, інші твори науки, літератури та мистецтва.

Придбайте чи продайте

торгову марку (бренд, логотип, товарний знак), винахід, ідею, патент (база та список зареєстрованих ТМ, що продаються їх власниками)


Популярні питання:

інші питання...


Популярні новини:

інші новини...


Популярні статті:

інші статті...
© Ярослав Ващук, 2003-2011
при використанні будь-яких матеріалів сайту посилання на джерело обов'язкове
[pageinfo]
сайты Хмельницкого bigmir)net TOP 100